Czym są modyfikacje?
Marzyłeś kiedyś by używać w Gothicu broni palnej? A może chciałbyś wczuć się w rolę orka lub zombi? A może po prostu czułeś niedosyt po ukończeniu Gothica i chciałbyś przeżyć jeszcze inne przygody kierując losami bezimiennego bohatera? Jeśli tak, to właśnie do Ciebie kierowane są mody…
Mod jest to skrót od słowa Modyfikacja, które w wielu językach brzmi podobnie, a jest “paczką” wprowadzającą zmiany w grze. Wielkość i złożoność zależy głównie od twórcy i jego umiejętności ale także jest ograniczona silnikiem gry. Przy grze Gothic silnik oferuje całkiem spore możliwości toteż modyfikacje do niego powstają naprawdę godne uwagi. Mody nie mogą być wykorzystane w celach komercyjnych co powoduje, że nie musimy ich kupować ale też, że twórcy dysponują małymi środkami finansowymi co się wykłada na długą produkcję mniej staranne wykonania w porównaniu z samą grą. Główną zaletą modyfikacji Gothica jest możliwość tworzenia tytułów nie związanych z fabułą gry, dzięki temu każdy kto ma choć trochę zapału może spróbować swych sił i przedstawić wymyśloną przez siebie opowieść w (jak dla mnie) bardzo ciekawy sposób. Do tej pory powstało ich całkiem sporo do Gothic I i co najmniej dwa razy tyle do Gothic II + NK. Polską scenę modyfikacji Gothica reprezentują przede wszystkim tytuły napisane pod pierwszą część gry ale z biegiem czasu myślę że to się zmieni ponieważ silnik G2NK jest bardziej wydajny.
Uruchomienie modyfikacji jest banalnie proste! Wystarczy przystosować swoją wersję Gothica instalując odpowiednią wersję Player Kitu. Następnie instalujemy interesujące nas mody i wybieramy ich ikonkę w oknie Gothic Startera.
Dokładny opis co i jak znajduje się w artykule “Jak zacząć?”